Yamaha BR250 x2
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
32 mm kam belte du ska prøva med da ?
Er da stor forsjel på den gamle og den du har no ?
Er da stor forsjel på den gamle og den du har no ?
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Ja blir nog 28 eller 32 om jag hittar någon begangnad. Den känns nog längre den nya när man ska köra över diken och i tvära svängar men den flyter nog bättre på snön lite vingligare men bättre i sluttningar när den är 10cm smalare och så är det 28 matta på den gamla så den tar sig fram bättre fast den är kortare . Blir en tur nästa söndag ingen
ock så hoppas jag hinna få igång den korta snart måste bara förlänga tunneln ca. 10cm.

Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Hade lite tid över idag så tog bort bakre bogiefästena av br250t tunneln samt att jag började fixa förlängningen av tunneln.
[attachment=0]DSC_1207.JPG[/attachment]
[attachment=0]DSC_1207.JPG[/attachment]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Tog tummen ur och fixade klart förlängningen samt sitsen idag nitade även fast bakre bogiefästena så nu är det bara att montera stänkskärm och lite mera målfärg samt att se om skotern startar efter sin 10åriga vila och provköra
blev lite snabbt fixat så jag skulle hinna provköra medan det finns snö så blir att bygga finare och måla hela tunneln under sommarn.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Provkörde förra veckan gick endast me chocken på samt att den saknade tomgång så troligen är packboxarna eller någon packning i motor kass så blir att skruva lite men får bli till hösten ..
Senast redigerad av MaTT den 19 dec 2021, 21:16, redigerad totalt 1 gång.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Vintern är på antåg och skoterfebern börjar växa
Har renoverat motor i den röda och var packboxarna som var kass hade torkat fast i axeln. Bytte även packningar och packboxar i motorn på den vita samt kolvringar. Fixade även ett till motorfäste när motorkuddarna inte håller för längre matta. Hade dåligt med bilder endast på motorfästet.
Har även pågång med nytt projekt nämligen en lynx gl 250 syncro en rotax 377 och en 32mm matta som skall pusslas ihop bara jag kommer mig efter skotern. Tror nästan den kan bli roligare en br då den har lite större motor och stadigare byggd en br så håller bättre för motor också så man inte behöver svetsa varje helg 


Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Skulle byta kolvringar igår när jag märkte kolven har varit väldigt när att smälta
Så beställde ny kolv idag. Troligen har den gått för tungt med släde full av fiskegreijer och dylikt samt långa sträckor på isen när förra ägarn haft den.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
OJ! Kanske ska peta i en storlek större huvudmunstycke 
Förresten så är jag lite nyfiken på hur/var du monterade dit den extra motorkudden....?
Ifall att jag köper tillbaka en BR250T som jag sålde för många år sedan. Ett av problemen med den var att motorn inte ville hålla linjering, så kanske ditt patent skulle kunna lösa problemet

Förresten så är jag lite nyfiken på hur/var du monterade dit den extra motorkudden....?
Ifall att jag köper tillbaka en BR250T som jag sålde för många år sedan. Ett av problemen med den var att motorn inte ville hålla linjering, så kanske ditt patent skulle kunna lösa problemet

Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Lade redan dit ett större eftersom jag slipade bort alla gjutkanter i insug och avgasport också nu. Om du kollar på bifogad bild så i blå ringen är kudden som är orginal bakom variator och i den röda ringen är den jag gjorde själv svetsade fast ett järn i motorplattan mot variator sidan som jag fäste kudden i.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Tackar så jättemycket
Det där borde Yamaha gjort redan i Japan vid tillverkningen

Det där borde Yamaha gjort redan i Japan vid tillverkningen

Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Blev en uppdatering av boggie på den korta från en ovation jag håller på och bygger om också. Ganska nöjd med fjädring och så blev den lite högre

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- MrWilleScott
- Inlägg: 33
- Blev medlem: 14 jan 2017, 12:34
Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Fan va bra de verkar bli! =)
Ski-Doo Alpine 640 1978, Polaris Switchback 600 144 2005 (plågat den sen -06
), Honda Trx 420 Fe 2010, Yamaha et340t 1983 (fruns
)


Re: Yamaha BR250TF Professional + kort BR
Blev inte mång km på någon skoter i år på grund av uslig snömängd men håppas på bättre nästa år! Allt fungerar fint förutom variatorn på den röda växlar fel och kärvar så måste rengöra och fixa den i sommar samt montera kofångare från en br250tf innan kåpan går sönder och bredare skidplast den vita görs inget åt fungerar perfekt den
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250 x2
Varit lite inaktiv här men BR syndromet har fortsatt med många fler byggen och restaurerade som sålts vidare
den vita såldes i ett sinnes svagt tillstånd
Här är 2st som jag lämnat med: Höjd 50mm, renoverad motor putsade kanaler och ändrat tändningen, började med 34mm kammar men bytte till en bättre 28mm som räcker gott och väl. Denna har phazer bogie och 25mm matta, sits från phazer också. Riktigt rolig att köra med.
Bjuder på en live bild ur skogen också
Här är 2st som jag lämnat med: Höjd 50mm, renoverad motor putsade kanaler och ändrat tändningen, började med 34mm kammar men bytte till en bättre 28mm som räcker gott och väl. Denna har phazer bogie och 25mm matta, sits från phazer också. Riktigt rolig att köra med.
Bjuder på en live bild ur skogen också
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Yamaha BR250 x2
Måste vara gott om Bravos i Finland
Ser jäkligt bra ut med andra boggies och sportdyna.
Sista bilden visar ganska bra hur viktigt det är med breeeeda plastbelag
Själv så köpte jag inte tillbaka någon Bravo, det blev en Lynx GL Sport istället. Riktigt kul skoter

Ser jäkligt bra ut med andra boggies och sportdyna.
Sista bilden visar ganska bra hur viktigt det är med breeeeda plastbelag

Själv så köpte jag inte tillbaka någon Bravo, det blev en Lynx GL Sport istället. Riktigt kul skoter

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.