Införskaffade en 4000 idag som enligt utsago stått still väldigt länge i en lada.
Motorn går runt och den tände till på en sup i cylindrarna så hopp finns
Ska köpa in lite grejer som behövs samt rengöra tank mm innan det blir uppstart
20241207_154543.jpg
20241207_154607.jpg
20241207_154551.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
I Väntan på delar så har jag rengjort tanken med vatten och citronsyra då den var rätt så rostig.
Lät det stå i 2-3 dagar innan jag tömde ur och sköljde ur med vatten/diskmedel,blev en rejäl skillnad [attachment=0]20241210_150618.jpg[/attachment]
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SS440-80 skrev: ↑10 dec 2024, 21:14
Den lär hålla emot rosten ett tag nu.
Men du får köra med filter för säkerhets skull.
Japp, trots att jag var snabb som fan med att få den torr så uppstod lite ny rost inuti...
Men nu är det uppfyllt med några liter bränsle som förhoppningsvis råder bot på mer spridning
Skotern startade men varvade på fullgas och gick inte att stänga av,vet inte om det berodde på torr förgasare+att jag sprayade startgas
Gick ner i varv efter en stund men då hade jag redan ryckt ur bensinslangen vilket medförde att den varva upp igen och slutligen stannade.
Tur inte det satt rem på för då hade den skenat in i garageporten!
SS440-80 skrev: ↑14 dec 2024, 23:27
Spännande
Låter som en fungerande bränslepump, bra förgasare men en jäkligt jobbig tjuvluft....
Det var precis som när en cross är påväg att dö av bränslebrist typ,så tippar på att förgasaren var torr när jag spraya i startgas vilket gjorde så att den varva fullt
Ska öppna förgasaren och kolla ifall nägot bränsle finns i den annars ligger.felet vid ingången dit
Har problem med att skotern bara går att stänga av med nödstoppen och inte på nyckeln.
Kan någon hjälpa mig och säga om någon mer kabel ska kopplas på själva tändningslåset,det känns nästan som att det är förbikopplat
20241220_152810.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
SS440-80 skrev: ↑21 dec 2024, 10:22
Det ser inte ut som att nödstoppen och tändningslåset är parallellkopplat. Om det nu är nödstoppen som syns bredvid tändningslåset?
Tändningslåset ska isåfall kortsluta mot blå ledare precis som nödstoppen.
Behöver du vrida om nyckel till AV för att nödstoppen ska funka?
Eller har de bägge svarta ledarna på tändningslåset alltid kontakt, oavsett hur nyckeln vrids?
SS440-80 skrev: ↑23 dec 2024, 14:56
Behöver du vrida om nyckel till AV för att nödstoppen ska funka?
Eller har de bägge svarta ledarna på tändningslåset alltid kontakt, oavsett hur nyckeln vrids?
Nej den funkar hela tiden
Men jag plockade isär blå och röd kabel och satte dom på T-Låset så nu verkar det funka när man har nyckel i AV läge
RoaringHåkan skrev: ↑23 dec 2024, 18:45
Kul med lite nya projekt här på forumet
Håller med dig
Jag har en ET340 kort som är under uppfixning, jag tar lite bilder men har inte tagit mig tid ännu att lägga in en renoveringstråd. Men den kommer.
Gjorde ett nytt startförsök idag som blev lyckat,gav den 1 sup i varje cylinder och blåste i tanken så hoppade den igång rätt så omågående och har fin tomgång
Så antar att fullvarvet berodde på alltför mycket startgas förra gången